Van Scheveningen naar IJmuiden

31 mei 2020 - Ijmuiden, Nederland

Voor de kust van Scheveningen

Op 31 mei zeilden we van Scheveningen naar IJmuiden. Het was stralend weer, wind NO, variabel tussen 13 en 23 knopen (meestal meer dan 15 knopen), dus aan de wind varen en reven. We vertrokken om 8:30 uur en kwamen om 12:00 uur. Aanleggen viel nog niet mee vanwege de sterke wind en stroming in de haven.

De techniek werkte niet mee in Marina IJmuiden op Eerste Pinksterdag: de Blue Water app om je havengeld te betalen functioneerde niet (dus maar naar de havenmeesteres die toen wij bij het loket kwamen net telefonisch aangifte deed van -wederom- vandalisme) , de betaalmachine had er ook geen zin in en de gratis WiFi van de haven had op onze ligplaats geen bereik.

Marina IJmuiden heeft altijd iets unheimisch: ruim opgezet maar veel beton en weinig sfeer. Aan de ene kant zie je de rokende schoorstenen van Tata-steel (hoe lang heten ze nog zo?), maar je zit er wel vlakbij het strand: je loopt de haven uit, steekt 1 duin over en daar ligt een prachtig zandstrand.

Omdat het zo hard waaide, was het niet zo druk op het strand.

Strand IJmuiden

Er zijn heel veel kleine strandhuisjes in vrolijke kleurtjes op het strand gebouwd. Ziet er gezellig uit!

1. Dirk de Koning:
    31 mei 2020
    Mooi, volgens mij super zeil weer en geweldig zonnig! Geniet!
  2. Willem Huisman:
    31 mei 2020
    Ahoy sailors, idd prachtig zeilweer ook hier op Haringvliet. Vlgs windy wind tussen 12 en 19, was 22 tot 29 knt.
    Morgen weer aan de slag, jullie goede reis.
  3. Jos en Karin Gomes:
    31 mei 2020
    Wat een pracht nieuw schip! Voor vele nieuwe plannen denken wij?? Leuk te lezen, wij liggen heerijk hoor anker in de Gouwzee en genieten vd prachtige avond. Goede vaart Jos en Karin vd Kokopelli
  4. Pouwel en Marjolein:
    1 juni 2020
    Wat een heerlijk zeilweer. Zon en wind. Als die wind dan langzaam naar het zuiden draait vliegen jullie zo langs de wadden. Wij liggen met de Gwelan weer heerlijk in Zierikzee