Van Leba naar Wladyslawowo

16 juli 2020 - Wladyslawowo, Polen

De donderdag begint regenachtig, maar gelukkig is de wind gunstig: westenwind kracht 3 tot 4. We varen 32 mijl naar Wladyslawowo, een grote vissershaven met een kleine jachthaven met 10 ligplaatsen.

Visserijhaven

We waren vooraf nog wat bezorgd of er wel plaats zou zijn, maar van de 10 plaatsen blijken er maar 4 bezet te zijn, dus keus genoeg!

Jachthaven met 10 ligplaatsen

Wladyslawowo

Het weer is inmiddels opgeklaard en zonnig en we verkennen het dorp. Behalve een grote vissershaven met visfabriek, is er een treinstation, een lunapark, een kartbaan, allerlei waterpret voor toeristen (piratenboot, hard varende rib voor 16 personen, parasailing etc) en een uitkijktoren. Die beklimmen we en we hebben van daaruit een mooi uitzicht over de omgeving.

Haven vanuit uitkijktoren

Uitkijktoren

Verder bestaat het plaatsje alleen uit simpele naoorlogse flats en huizen. We zoeken een supermarkt en komen uit bij een grote Lidl, waar we prima boodschappen kunnen doen. Om 18:00 uur zijn we terug op de boot voor de borrel in het avondzonnetje.

Poolse haringspecialiteit

De Poolse specialiteit Sledzie od Serca (haringfilets ingelegd met vossebessen, uien en tijm) op toast smaakt prima bij de borrel!

Diner

Hieronder een foto van de vissersbootjes bij avondlicht, gezien vanuit de kuip.

Avondlicht op vissersboten

1. Dirk de Koning:
    16 juli 2020
    Prachtig, ziet er erg lekker uit...wordt dit weekend veel beter, warm en zon!