Van Ingmarso naar Lido Osterhamn

6 augustus 2020 - Gräddö, Zweden

Pieter haalt brood in het stalletje naast de haven (open van 8 tot 10) en schrikt zich dood van de prijzen: voor 4 witte bolletjes en een bruin brood moet hij 16 euro afrekenen! Ook de haven is niet goedkoop (60 euro voor een nachtje). Zweden is een duur land, en al helemaal als je net uit Polen en de Baltische staten komt....

Tom duikt met de duikbril op onder de boot om te kijken of er niet iets in de schroef zit, we zijn het lijntje van het noodtrapje kwijt en waren bang dat het losgeraakt is en in de schroef is beland. Maar gelukkig ziet de schroef er prima uit. Het water was wel koud, 18 graden.

Vandaag zeilen we 25 mijl richting noord. Als je dichterbij Stockholm komt worden de huizen op de eilanden groter en rianter. We passeren de ferry naar Mariehamn (Finland).

Grote ferry onderweg

Om 16:00 uur zijn we bij de ankerbaai die we op het oog hadden, maar omdat het daar al vrij druk is (er ligt zelfs een Nederlandse boot!) gaan we naar een plekje om de hoek. Op weg daarheen passeren we een zeehond die ons nieuwsgierig aankijkt. Op onze nieuwe ankerplek (bij het eilandje Lido, in de Osterhamn) gaan we zwemmen (kort, want het water is 18 graden) en genieten we van een wijds uitzicht met in de verte wat bootjes.

uitzicht in baai Lido Osterhamn

1. José en Gerrit:
    6 augustus 2020
    Een gezellige plek daar alleen voor de boodschappen niet gr José n Gerrit