Dagje Scheveningen

18 september 2020 - Scheveningen, Nederland

We blijven een dagje in Scheveningen en lopen 2 km van de haven naar de Gevers Deynootweg, om bij Joep koffie te drinken. Joep is in zijn Scheveningse appartement omdat hij vanwege Corona nu liever niet in Suriname is (waar hij een baan heeft en voor een aantal jaren woont). Hij werkt op afstand vanuit NL, volgens de Surinaamse klok: zijn werktijd begint om 13:00 uur Nederlandse tijd, dus 's ochtends is hij vrij. We gaan samen heerlijk lunchen bij de Fat Mermaid aan het strand. We hebben uitzicht op 4 grote cruiseschepen die werkloos voor anker liggen vanwege corona.

Lunch bij de Fat Mermaid

Het is stralend weer en helemaal niet druk. Belgische en Duitse toeristen haken af, nu Zuid-Holland voor hen code oranje heeft gekregen van hun plaatselijke overheid (ze moeten thuis in quarantaine als ze er vandaan komen). Voor ons zet deze nieuwe code een streep door ons plan om naar Oostende te gaan komend weekend. Op de terugweg naar de haven brengen we een bezoekje aan de winkel van Vrolijk om oa een nieuwe fender te kopen (we zijn er onderweg 2 kwijtgeraakt).

1. José en Gerrit:
    18 september 2020
    En zo zoetjes aan op huiswaarts gr Gerrit en José 🥰
  2. Pouwel en Marjolein:
    18 september 2020
    Een mooie reis gehad. En weetje wat opvalt?. Op bijna alle foto’s staat er een blauwe lucht zonder wolken. Jullie hebben prachtig weer gehad.
  3. Marianne:
    19 september 2020
    Mooie dag! Check exacte regels, mocht je toch naar Oostende willen — verbod inreizen Belgie als je 48u of meer im zh bent geweest?
  4. Dick:
    19 september 2020
    Toch niet die grote nieuwe?