Naar Santana

1 oktober 2018 - Caniçal, Portugal

Vandaag een heerlijk zonnige dag. 'S Ochtends eerst wat geklust, Pieter jr is nog de mast in geweest omdat de spinakerboom-neerhaler opnieuw getrokken moest worden (zie foto's). Nadat de klus geklaard was en we hadden geluncht, ging junior naar het zwembad (het resort bij de jachthaven heeft een mooi zoutwaterzwembad met terras en ligstoelen)  en pa&moe in de zwarte Panda vertrokken om het eiland verder te verkennen. We gingen door een aantal tunnels naar het noordoosten van het eiland (er zijn op Madeira met Europees geld 60 tunnels aangelegd ! 🤑).

Eerst deden we Porto da Cruz aan, waar we de rumfabriek bezochten en een 6 jaar oude fles rum kochten. Na ons arriveerden een jeepsafari (met 8 jeeps) plus een bus van TUI dus we waren net op tijd.

Vervolgens bezochten we Santana, dat bekend staat om de zgn palheiros, kleine A-vorminge huisjes met daken van maisstengels. Aan de noordkant van het eiland regent het veel vaker en je ziet dan ook dat het heel groen is en er zijn veel bloemen.

Op de terugweg naar de haven wilde Pieter graag langs een golfbaan rijden die in het noordoosten van Madeira ligt. Via enorm steile weggetjes (de Panda had er best moeite mee) reden we in no time naar 650 meter hoogte, waar we een fenomenaal uitzicht hadden over de zuidkant van het eiland (zie foto's), je ziet de droge hoge rotsen in zee in de zon liggen en het wolkendek hangen boven de rest van het eiland.

1. Hannelore:
    2 oktober 2018
    ja herkenbaar! zo leuk!! en die wegen en vooral de opritjes..een waar avontuur!!