Puerto Calero

10 oktober 2018 - Puerto Calero, Spanje

Gisteren hebben we Pieter jr naar het vliegveld gebracht en Rob en Carla Gruintjes opgehaald. Vandaag trekken we er met de huurauto op uit. Alex van het havenkantoor heeft een tweedaags programma voor ons samengesteld, met alle hotspots op Lanzarote en goede tips voor lunches en diners!

We drinken koffie in San Batholome, en gaan daarna naar de Fundacion Cesar Manrique. Manrique is een kunstenaar uit de vorige eeuw (qua stijl enigszins vergelijkbaar met Miro en Picasso), die zich op het eiland sterk gemaakt heeft om de architectuur te laten passen bij de natuur en het oorspronkelijke landschap van het eiland. Overal op het eiland zie je zijn kunstwerken en invloed. De Fundacion is gevestigd in het buitenhuis van Manrique, met ondergrondse ruimtes in voormalige luchtbellen in een lava. Heel apart en prachtig!

Door het desolate zwarte lavalandschap (met prima wegen) rijden we naar de Mirador del Rio, een hooggelegen uitkijkpunt (ontworpen door Manrique) met prachtig uitzicht op Isla Graciosa. Daarna naar Haria naar het woonhuis van Manrique. En 's avonds borrel en eten aan boord.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl