Porto

7 september 2018 - Porto, Portugal

Datum: 7 september 2018

Gevaren: van Viana do Castelo naar Porto, 40 mijl

Toen we om 12:00 u vertrokken uit Viana was er erg weinig wind, maar gelukkig kwam er gaandeweg wat meer wind en konden we lekker zeilen. Mooi koersje voor de wind, rustige zee, goed zicht. Om ca 18:45 uur kwamen we aan in Porto, met eb. Er stond een behoorlijke stroming in de havenmond bij het opvaren van de rivier de Douro (zeker 4 knopen).

We hadden de marina vooraf gemaild om te reserveren (geen antwoord), gebeld (geen contact) en opgeroepen met de marifoon toen we in de buurt waren (ook geen contact) dus dat was even afwachten. Gelukkig kwam de havenmeester met een hulpje met een rubberboot op ons af en hielp ons met aanleggen (plaats genoeg), wat nog best een klusje was want ook in de haven stond 4 mijl stroming.

De marina ligt eigenlijk aan de andere kant van de rivier dan de stad Porto, maar er schijnt een pontje te zijn en vanuit de haven is er gratis regelmatig vervoer naar een winkelcentrum. Dat gaan we morgen allemaal uitproberen.

1. Hannelore:
    8 september 2018
    mooi! en succes met het vervolg, en....de ribera del duoro dat klinkt als muziek in de oren!!