Las Galletas

18 oktober 2018 - Las Galletas, Spanje

Een bewolkte dag op donderdag 18 oktober, met veel wind.

Rob & Carla gaan met de huurauto naar de Teide, Brigitte & Pieter hebben de Teide al vaker gezien en blijven in Las Galletas en wandelen naar het naastgelegen vakantiedorp (Costa Silencio). Een wandeling van ongeveer 7 kilometer heen en terug langs eindeloos veel witte appartementengebouwen. Aan de buitenring ogen de flats niet erg aantrekkelijk (outdated design en slecht onderhouden), wat meer naar de zee toe staan de riantere appartementen in mooi aangelegde groene lanen en tuinen. We zoeken tevergeefs naar een kop koffie aan de kust en een Engelse overwinteraar weet ons te vertellen dat er geen restaurants zijn, alleen bij het hotel dat we al gepasseerd zijn zou je wat kunnen drinken. We stappen een mooi appartementencomplex binnen en uiteraard is daar bij het zwembad een restaurantje. Dus alsnog een koffie (met mini-cakeje en chocolademousse). Met uitzicht op de animatie voor de gasten (men is aan het darten).

's Avonds rijden we naar Playa de las Americas, waar we zeker 17 keer geweest zijn (meestal met Kerst en Oud&Nieuw). We lopen even door Santiago IV, het appartementencomplex waar we altijd verblijven als we op Tenerife zijn en gaan daarna borrelen aan het strand en eten aan de boulevard bij Corinte. Het is gezellig druk overal (herfstvakantie in NL). Als we teruglopen via de winkelpromenade zijn alle terrassen vol en is er hier en daar levende muziek (gitaar, piano, zanger). En het is nog heerlijk qua temperatuur!