Las Galletas (Tenerife)

17 oktober 2018 - Las Galletas, Spanje

Om 8:30 uur vertrekken we richting Tenerife, eerst heel weinig wind. Maar na een uurtje kunnen we zeilen. Zoals voorspeld trekt de wind aan en ook bij Gran Canaria krijgen we te maken met een windacceleratiezone als we aan de zuidwestkant van het eiland varen (een zone met extra sterke wind). Daardoor bouwen de golven extra op. Al snel zien we Tenerife liggen, vooral door de hoge vulkaan in het midden, de Teide. Om 16:00 uur komen we (na 60 mijl) aan in Porto del Sur van Las Galletas (ca 15 kilometer van het vliegveld). Prima haven, het dorpje is wat suf. Je krijgt het idee dat hier geen enkele architect aan te pas gekomen is (rechte straten met vierkante huizen met platte daken). Een boulevard zonder enige luxe of Schwung, met restaurantjes met plastic tafels&stoelen en menukaarten met foto's erbij. Wij eten lekker Rob's blauwe hap aan boord. In internationaal gezelschap:  rechts Engelsen die ook aan de ARC gaan deenemen en links een huurboot (Bavaria 46) met 8 Fransen, aan de overkant Spanjaarden en Duitsers.

1. Dirk de Koning:
    18 oktober 2018
    Prachtig, wat een super reis....! Blauwe hap meerdere malen van mogen genieten, heerlijk.
    woont Joep daar ook op Tenerife?
    Veel zeilplezier, goede wind!
  2. Brigitte:
    18 oktober 2018
    Ha Dirk, Joep heeft een huis op Gran Canaria, maar was daar helaas niet toen wij er waren. Groetjes uit Las Galletas, Bri & Pieter