Nog een dagje Portonovo en Sanxenxo

18 augustus 2018 - Portonovo, Spanje

We blijven nog een dagje in Portonovo en gaan op de vouwfietsen naar Sanxenxo, een wat luxere badplaats 1,5 kilometer verderop. Mooie stranden, veel restaurantjes, winkeltjes, Spaanse gegoede vakantiegangers (heel wat Porsches op de boulevard) en ook een jachthaven. Als we terug zijn op de boot en lunchen aan boord, komt de aardige Spaanse buurman met een bordje versgebakken sardines op Spaanse wijze klaargemaakt!

Later blijkt dat de Fiesta gewoon doorgaat (terwijl de naamdag van San Roque toch echt op de 17e was), en we gaan na het eten (ca 22:00 uur) richting het feestterrein. Daar vindt een grootse show plaats, met orkest, 2 zangers en 2 zangeressen. Iedereen kent alle nummers en zingt mee (uiteraard alles in het Spaans) en er wordt enthousiast gedanst door alle generaties. Kids zijn er gewoon bij, die gaan hier heel laat naar bed. Na een uurtje hebben wij dit schlagerfestival wel gezien, maar de muziek gaat wederom door tot 4 uur!