Van Plataria naar Benitses

29 april 2024 - Benitses, Griekenland

Op maandag zeilen we naar Benitses op het eiland Corfu (19 mijl). Eerst gaan de mannen ‘s Ochtends vers brood halen bij de bakker, plus appelgebak (valt tegen, weinig appel) en wat Griekse lekkernijen voor de lunch (heerlijk!). Het is prachtig weer, niet erg veel wind en we zeilen met de code zero rustig terug richting Corfu.

Onderweg

We hebben gereserveerd in de ‘5 sterren- marina’ van Benitses (ook de prijs is navenant!). We krijgen een mooie plaats aan de havenkade met uitzicht op zee. De haven heeft een wasmachine (de eerste die we tegenkomen in 14 dagen) dus daar maken we meteen gebruik van. Het is bloedwarm (ca 30 graden) dus de was droogt buiten supersnel.

Benitses

We borrelen op een terrasje aan de boulevard en bestellen daarbij wat lekkere Griekse hapjes: zucchiniballetjes met tzatziki en kleine filodeegpasteitjes met feta. Smullen! We eten een pasta aan boord met een lekkere Griekse rode wijn erbij en genieten van het uitzicht op zee vanuit de kuip. Het is nog 24 graden om 20 uur!

Avond

1. Rob:
    30 april 2024
    Zelfs Bacchus zou watertanden van zucchiniballetjes met tzatziki en kleine filodeeg bakjes met feta. Stelletje bofkonten ! De Retsina al eens gesavoureerd ?

Jouw reactie