Van Benitses naar Corfu stad

30 april 2024 - Corfu, Griekenland

Op dinsdag zeilen we met heel weinig wind naar Corfu-stad. Het gaat in een uitermate rustig tempo met de code zero maar we hoeven ook maar 3 mijl te varen. Het is heerlijk weer!

Goodwin in Benitses
De mannen hebben eerst nog om half tien een afspraak bij de kapper in Benitses. Binnen een half uur heeft de geroutineerde kapster beide heren onder handen genomen! Pieter bij de Griekse kapper
Ze komen keurig geknipt weer terug in de haven. Ligbedjes met parasols Marina Benitses
We ankeren in de ruime baai van Ormos Garitsas, vlakbij het centrum van Corfu stad. Baai bij Ormos Garitses
‘s Avonds trakteert Dirk ons op een heerlijk etentje in een sfeervol restaurant in de baai met uitzicht op zee. We genieten van de lekkere Griekse gerechten en de gastvrije bediening. Wat ons opvalt is dat de dames van het restaurant hard werken en het mannelijk deel van het personeel een beetje rondlummelt. Als Brigitte dat aankaart bij onze lieve serveerster glimlacht zij begrijpend maar wendt zij zich tactisch af. Wij vermoeden niet dat deze situatie op korte termijn gaat veranderen!

1. Yvonne:
    30 april 2024
    Ik geniet weer van jullie verhalen en foto’s!!!
  2. Fred:
    1 mei 2024
    Heerlijk om zo in een “lage versnelling” te leven.
    Leuke verhalen!

Jouw reactie