Van Corfustad naar Petriti

6 mei 2024 - Korissia, Griekenland

Op maandag is het mooi weer maar is er vrijwel geen wind, dus we moteren naar het zuiden van Corfu waar we ankeren bij Petriti.

Baai Petriti met taverna’s
Het water is er azuurblauw en aan de kust liggen een paar leuke restaurantjes met een aanlegsteigertje voor de rib. We maken eerst een wandeling van een uur in de heuvelachtige omgeving en strijken dan neer bij een van de taverna’s voor een late lunch.Baai Petriti met uitzicht op GoodwinHet Griekse muziekje draagt bij aan de relaxte sfeer. De kinderen van onze tafelburen vissen op krabbetjes en zien ineens een octopus tussen de stenen. De Griekse papa twijfelt geen moment, stapt in het water en pakt het beest met blote handen op (en laat hem dan weer te water). Octopus naast ons terras
Petriti is een klein vissersdorpje, op Paaszondag ligt de vissersvloot in het haventje. VissersbootjesVissersbootjes
Van 1954 tot 2000 was er hier een scheepswerf(je) met 20 personeelsleden, waar houten vissersbootjes werden gebouwd en gerepareerd. Nu wordt er alleen nog gevist. En met succes constateert Pieter, die een heerlijke pasta met zeevruchten heeft besteld!

1. Desiree:
    6 mei 2024
    prachtig rustig en authentiek
  2. Hannelore:
    6 mei 2024
    Oh… dat soort plaatsjes is toch geweldig!
  3. Fred:
    7 mei 2024
    Mooie klein plaatsje
    Fijn om dan geen haast of volle reisagenda te hebben. Geniet ervan.

Jouw reactie