Van Ystad naar Køge

20 augustus 2020 - Køge, Denemarken

Het is vandaag (donderdag 20 augustus) een bewolkte dag, maar gelukkig is er wel oostenwind. Eerst plannen we om naar Skanor te varen (zuid Zweden), maar onderweg veranderen we ons zeilplan en varen we naar Køge (57 mijl), in Denemarken (een stukje ten zuiden van Kopenhagen). We hebben afgesproken met Tom en Bas, die nu 2 dagen kajakken in Zweden, dat zij morgen bij ons langs komen (zij rijden komend wekend naar NL terug) en dan is Sjaelland (het eiland waar Kopenhagen op ligt) een goede locatie om af te spreken.

Om 17:00 uur leggen we aan in de grote marina. Tot nu toe hebben we het droog gehouden maar het ziet er dreigend uit, dus we ruimen snel de code zero op, de buiskapverlenger hadden we onderweg al opgezet. Als we naar het havenkantoor lopen, barst de regen flink los.

Regen in Køge

Het havenkantoor is maar een paar uur per dag bemand, dus we betalen bij de betaalautomaat. We nemen een drankje en borrelhapje bij het havenrestaurantje, in de hoop dat de regen stopt en we droog thuis kunnen komen. IJdele hoop! Als we goed en wel een half uurtje op de boot zijn is het droog.