Van Travemunde naar Kuhlungsborn

9 juli 2020 - Kühlungsborn, Duitsland

Donderdag 9 juli is grauw en grijs en het regent de hele dag. We vertrekken om 9:30 uur richting Warnemunde.

Vertrek vanuit Travemunde

We hebben de buiskapverlenger opgezet, en zitten dus lekker droog. Aanvankelijk is er heel weinig wind, maar gelukkig kunnen we na een uurtje toch zeilen.

Zeilen in de regen onder de buiskap

Door de regen is er vrij matig zicht, dus er is niet veel te zien. De e-reader biedt uitkomst! We zijn vrijwel de enige op het water. Om 12:00 uur nemen we een oorlam om de moed erin te houden. Plus daarna een kop soep om warm te blijven.

Ooilam om 12:00 uur

Onderweg besluiten we om door te varen naar Kuhlungsborn, we maken goede voortgang en met die regen heeft het weinig zin om vroeg ergens aan te leggen (in de loop van de avond zal het droog worden, volgens buienradar). In Kuhlungsborn leggen we om 16:15 uur in de regen aan in de grote marina. We eten aan boord, en na het eten wordt het droog en maken we een wandeling door de langgerekte badplaats. Er is een kilometerslange strandboulevard met kleine lage duinenrij en daarnaast een bosrand, in de straat daarachter veel hotels, pensions en appartementen, vaak gevestigd in vooroorlogse grote villa's. Alles ziet er pico bello uit.

Villa in Kuhlungsborn

Overal op het strand worden rieten strandstoelen verhuurd en je moet toeristenbelasting betalen als je het strand op wil, bij een soort 'parkeerautomaat': alsof je een parkeerplaatsje op het strand 'huurt' (dagkaart €2 per persoon). Er is een reuzenrad, je kunt fietsen, klimmen, boetseren, er is kinderanimatie en er zijn concertjes in openluchttheaters. En overal terrasjes, restaurants en ijstenten. Van alles te doen dus.

Strandallee Kuhlungsborn

1. Dirk de Koning:
    10 juli 2020
    Mooie beelden, ziet er nog fris uit....maar, het wordt volgende week warmer!
  2. Yvonne:
    Wij vertrekken morgen voor 4 weken en gaan ook die kant op😀
  3. Willem Huisman:
    10 juli 2020
    We hebben dezelfde regen. Lig nu in Bru, waar de zon nu de regen verdrijft. Vandaag gehoord dat Engeland ook open gaat. Nog een werk werken en dan oo naar Cowes als het kan. Jullie behouden vaart. willem