San Sebastián (la Gomera)

19 oktober 2018 - San Sebastián de la Gomera, Spanje

We brengen Carla & Rob naar het vliegveld, doen boodschappen en vertrekken dan om 10:30 uur richting La Gomera (ca 25 mijl). In het begin is er weinig wind, maar na een paar uur steekt de wind behoorlijk op tot 18-22 knopen en kunnen we aan de wind zeilen. Om 15:00 uur zijn we bij Marina La Gomera in het plaatsje San Sebastián (de hoofdstad van het eiland). Een mooie haven naast de Ferry terminal, naast een strand en tegen de kern van stadje. Columbus heeft hier regelmatig gefoerageerd op zijn zeereizen.

De haven ligt goed vol, gelukkig hadden we gereserveerd. We wandelen naar de mirador iets boven de stad, en hebben zo een mooi uitzicht over de haven en omgeving. Het stadje ziet er leuk uit met gekleurde huizen, veel winkeltjes en restaurantjes en een plein met grote bomen.

Er zijn allerlei feestelijkheden (we menen uit de Spaanse teksten op te maken dat het met de oogst te maken heeft), 's avonds is er in het park een concert van een fadozangeres die begeleid wordt door een band.