Porto Santo

26 september 2018 - Porto Santo Island, Portugal

De Noorse buurman, Johan, blijkt prima Belgisch te spreken (!), hij heeft in zijn jeugd 12 jaar in België gewoond. Ook zijn vrouw Hilde spreekt goed Belgisch. Zij gaan met hun kinderen (13 en 16) ook meedoen aan de ARC. Johan raadt ons een mooie wandeling aan over het eiland, en we volgen die raad op. Het landschap is heel apart, grote rotspartijen, steile kliffen, af en toe een quinta (boerderij) en gelukkig op het juiste moment een restaurantje waar we lekker kunnen lunchen.

Er wonen 4.500 mensen op Porto Santo, het eiland is 515 kilometer lang, de hoogste bergtop is 450 meter. Drinkwater wordt hier van zout water gemaakt, er zijn vrijwel geen zoetwaterbronnen. Energie wordt opgewekt via generatoren. We zien vlak voor de haven een Nederlands baggerschip uit Dordrecht dat bezig is de haveningang uit te baggeren.

Vandaag de ijsblokmachine in gebruik genomen! Dus heerlijk koude witte sangria gemaakt aan boord!

1. José en Gerrit:
    27 september 2018
    Hoi Pieter en Brigitte
    Ik weet niet of de felicitatie van ons is binnen gekomen maar als nog engeniet met z’n drieë nog van deze heerlijke reis die jullie nog gaan doen Gr Gerrit en Jose ☀️☀️☀️🍺🍷💋💋