Van Pertriti via Mogonisai naar Gaios

7 mei 2024 - Paxos, Griekenland

Op maandag 6 mei zeilen we lekker rustig van Corfu naar Mogonisai Beach, een schilderachtige beschutte baai in het zuiden van Paxos (21 mijl).

Mogonisai Bay
De twee taverna’s aan de baai zijn nog niet open, maar een van de twee maakt alles klaar voor een bruiloft op dinsdag. Het ziet er gezellig uit, echter we zien ook grote geluidsboxen dus we nemen ons voor om voor de bruiloft weg te zijn. Mogonisai Bay
Op maandag is het er heerlijk rustig. Op dinsdag varen we weer naar Gaios (2 mijl) waar we afgesproken hebben met Frans en Marleen Pigeaud (SY Aurora). Vorige week was het in Gaios nog sereen, nu leggen er 3 grote toeristenboten aan die elk zo’n 100 mensen in het plaatsje loslaten. Ook zijn er veel meer passantenboten dan vorige week.Toeristenboot in Gaios
Als onze Roemeense buurman (beroepsschipper) met zijn zeiljacht wil vertrekken, blijkt zijn anker klem te liggen onder de ankerketting van de toeristenboot. De zekering van zijn ankerlier begeeft het en hij ligt vast, midden in de haven. Pieter vaart er met onze rib heen en lost het probleem op. De ankerketting wordt op advies van Pieter gehesen aan de spinakerval en Pieter lift de zware ankerketting van de toeristenboot op met een lijn, zodat het anker van de Roemeen vrij komt. Grote dankbaarheid van de Roemeen en zijn bemanning en een klaterend applaus vanaf het terras aan de kade, waar men het spektakel met  veel interesse gevolgd heeft! Roemeen vastbinden de haven
Om 15 uur komt de Aurora de haven in en legt naast ons aan. Goodwin en Aurora
We drinken samen een lekker glaasje prosecco en gaan ‘s avonds gezellig uit eten in Gaios.Een lekker glaasje prosecco

1. Dick:
    7 mei 2024
    Reddende engel Pieter!
  2. Dirk:
    8 mei 2024
    Wat een geweldige foto's en wat een feest der herkenning. Alleen iets drukker dan tijdens mijn aanwezigheid vorige week. Heel veel plezier samen met Frans en Marleen, ziet er prachtig uit. Veel groeten ook aan hen!

Jouw reactie