Vidago

31 augustus 2018 - Vidago, Portugal

Vandaag wederom een stralende dag en vrijwel geen mensen op de golfbaan (meer personeel -greenkeepers- dan spelers), heerlijk gegolfd. Na 12:00 uur werd het wel steeds warmer, dus toen we 18 holes gelopen hadden om 13:00 uur waren we wel toe aan een duik in het zwembad.

's Avonds naar het dorp gewandeld (ca 2 kilometer): Vidago is een voormalig kuuroord (vanwege de bronnen) en er zijn heel wat inmiddels vervallen kuurhotels. De 2 restaurantjes die we via tripadvisor vonden waren dicht vanwege vakantie (!☹️) en pas 15 september weer open. Gelukkig konden we in een hotel in de buurt terecht, want we hadden vandaag geen zin in een superverfijnd diner (in ons eigen hotel). De bedrijfsleidster moest erbij gehaald worden voor de communicatie (de bediening was wel zeer vriendelijk maar sprak alleen Portugees en begreep ons verzoek om buiten te mogen eten op het terras niet), en de keuken sloot al om 21:00 uur (we waren er om  20:30 uur) maar het resultaat was prima, we hebben lekker gegeten (wel binnen).