Morro Jable

13 oktober 2018 - Morro Jable, Spanje

Vandaag weer stralend weer. Het water van de haven en van de zee is glashelder, je kijkt zo 5 tot 7 meter diep op de bodem. Naast de boot in de haven zwemmen er 2 enorme roggen rustig over de bodem (zeker 1,5 meter doorsnee).

We hoeven vandaag maar een klein stukje te varen (ca 30 mijl). Zowel per mail/telefoon/marifoon geen contact gekregen met Morro Jable, dus we varen maar weer de haven in op de bonnefooi. Wel vooraf enigszins beducht, omdat we op een blog op internet hebben gelezen dat er ratten zouden zitten (en mensen verhalen delen over een rat die 's nachts door een luik naar binnen is gekropen)! Het blijkt een rommelige haven te zijn, nergens havenpersoneel te zien of iemand die kan vertellen wat de bedoeling is en ook geen duidelijke gastensteiger. Er liggen 2 of 3 passanten. We besluiten te ankeren in de mooie baai naast de haven. Daar liggen we prima en zien een prachtige zonsondergang (zie foto's).

1. Hannelore:
    16 oktober 2018
    ik zag al op marine traffic dat jullie er op aan koersten en de foto's van de haven op MT maakte me niet vrolijk, wat goed om in de baai te ankeren!! mooie zonsondergang!