Figueira da Foz

12 september 2018 - Figueira da Foz, Portugal

Stralend weer vandaag, minstens 30 graden. Toch schijnt het op zee mistig te zijn, horen we van de eigenaar van de Duitse boot die naast ons ligt: hij is om 7 uur en om 11 uur uitgevaren en weer teruggekeerd vanwege potdichte mist op zee. Als we later naar de boulevard wandelen, zien we de wolken ongeveer 3 mijl uit de kust boven de oceaan hangen.

Aan onze steiger liggen 2 boten met gezinnen met kinderen op wereldreis: een Frans gezin met kinderen in de basisschoolleeftijd (de moeder geeft ze elke ochtend les) en een Braziliaans stel in een catamaran met een peuterdochter (ze wonen in Engeland, en hebben de catamaran taxfree af laten leveren in Jersey).

Figueira da Foz is een echte badplaats, met grote strandhotels langs een boulevard en enorm breed strand (als je wil pootjebaden moet je eerst 10 minuten over het strand lopen). We drinken een mojito op het loungeterras bij de oude vuurtoren, met prachtig uitzicht op zee.

Pieter bezoekt een lokale kapper en wordt vakkundig geknipt. Na 9 weken op zee mocht er wel een stukje af!

1. Fred:
    17 september 2018
    Hallo Brigitte en Pieter,
    Leuk jullie ervaringen en reisverloop zo te kunnen volgen.
    Wel lekker, nu jullie de tijd aan jezelf hebt en geen strakke agenda hebt.
    Zo te zien koersen jullie op Lissabon af. Mocht je daar komen, dan zijn de Pastis de Belem gebakjes niet te missen. Ga daar niet in de lange rij staan, die is voor het afhalen, je kunt meteen de winkel in voor een heerlijke koffie met zo’n pasteis. Kijk voor meer info op http://pasteisdebelem.pt/
  2. Brigitte:
    17 september 2018
    Thks voor tip. Gaan we zeker doen. Bri is al 2 keer in Lissabon geweest en kent de smaak😋 we blijven dagen in Lissabon. Pieter jr komt zaredag invliegen om mee naar Madeira en Canarische eilanden te varen
  3. Marlou:
    18 september 2018
    Dag Pieter en Brigitte, ik ben weer bij! Wat fijn dat we jullie zo kunnen volgen. Enfin ik ben totaal niet jaloers, wel heel blij voor jullie: wat een mooie reis samen!