Brigitte gearriveerd in La Coruna

1 augustus 2018 - A Coruña, Spanje

Woensdag 1 augustus 2018

Brigitte is vandaag van Schiphol via Madrid naar La Coruna gevlogen. Pieter haalde haar van het vliegveld met de bus, het openbaar vervoer is prima hier! De Goodwin ligt in de stadshaven, Marina Real, en vanuit de boot kijken we op een groot cruiseschip en op de Paseo Maritime waar 's avonds de lokale bevolking flaneert en waar allerlei restaurantjes en terrasjes zijn.

Gewandeld langs de zee en de Torre de Hercules (oude vuurtoren uit de Romeinse tijd), en 's avonds heerlijk gegeten bij El de Alberto, een goede tip van de Trotter reisgids, aan de Rua de Angel Rebollo (een achterafstraatje waar we zonder Trotter nooit terecht gekomen waren).

Daarna via het oude centrum terug naar de boot. In de smalle historische straatjes is het om 22:30 uur nog een drukte van jewelste, misschien heeft dat ook te maken met de Festas Maria Pita die in volle gang zijn. Op het grote plein is een podium gebouwd waar vanaf 22:00 uur  live muziek is.