Van Lubeck naar Travemunde

8 juli 2020 - Lübeck-Travemünde, Duitsland

Op woensdag 8 juli varen we van Lubeck naar Travemunde (10 mijl), over de rivier de Trave. Eerst door de brug om 12:30 uur (de voorgaande opening om 7:00 uur vonden wij wel erg vroeg).

Vertrek uit Lubeck

We vertrekken met veel bewolking, maar onderweg komt het zonnetje af en toe door. In Travemunde kiezen we voor een ligplaats in het dorp/stadje (niet in de marina), met uitzicht vanuit de kuip op het verkeer op de Trave. Aan de overkant van de Trave lag vroeger de DDR.

Uitzicht vanaf ligplaats Travemunde

Brigitte gaat naar de nurkse havenmeester, 350 meter verderop, om te betalen. We liggen prima, tegenover de boulevard met gezellige terrasjes en restaurantjes en 30 meter van een supermarkt met daarnaast een bakker.

We lopen langs de VVV voor een stadswandeling en zien in een uurtje wandelen de highlights van Travemunde. De Kaiserallee met honderd lindebomen en grote oude villa's, een Kurort en sfeervolle hotels, de brede boulevard langs het strand met rieten stoelen en de winkelstraat.

Strandboulevard Travemunde

We zien de plaatselijke zeilers langsvaren voor hun woensdagavondwedstrijdje en weer terugkomen, terwijl er ferries en (kleine) containerschepen over de Trave varen. En wij zitten daar in onze kuip in het avondzonnetje met een glaasje en een lekker bordje eten! We genieten!

Uitzicht vanuit ligplaats Travemunde

1. Hannelore: