Van Kuhlungsborn naar Rostock

10 juli 2020 - Rostock, Duitsland

Op vrijdag varen we naar Rostock, we vertrekken om 9:15 uur. Het regent en we hebben wind op kop, dus gaan op de moter. Voordat we de rivier de Warne opdraaien (bij Warnemunde) zien we een heel veld met optimisten.  Dappere kids in de stromende regen met windkracht 4!

Optimisten voor Warnemunde

Op de Trave zien we grote scheepswerven en container- en ferryterminals. Om 12:30 uur komen we aan bij de stadshaven, die tegenwoordig Ocean's End heet. Dat klinkt heel werelds, maar het is een eenvoudige haven met een havenmeester die slechts 2 keer per dag een uurtje aanwezig is (maar wel zeer vriendelijk is).

In Rostock komen Paul Goderie en Corien om 18:00 uur aan boord, zij zijn met de trein van Rijen naar Rostock gekomen, een treinreis van 9 uur.

Corien, Pieter en Paul in Rostock

Na het eten bij de Italiaan aan de haven (buiten op het terras, het is droog en de zon schijnt inmiddels), maken we een stadswandeling. Ook in deze mooie Hansestad mooie kerken, pleinen en herenhuizen die getuigen van een welvarend verleden. En veel kunst: overal in de stad staan mooie beelden.

Beeld in RostockBeeld in Rostock

Er zijn verschillende oude stadspoorten, hieronder een foto van een poort uit 1400. De bijbehorende stadsmuur is gesneuveld in WOII.

Stadspoort uit 1400

Beeld

1. Klaske de Jonge:
    11 juli 2020
    Jouw broer is echt niks veranderd, for ever young!