Van Farosund naar Nynashamn

2 augustus 2020 - Nynäshamn, Zweden

Zondag 2 augustus zeilen we naar Nynashamn, 73 mijl. Als we vertrekken zijn we de enige zeilboot op het water, onderweg zien we af en toe een andere boot op afstand en halen we een zeiljacht in, maar als we in de buurt van Nynashamn komen zien we wel 6 zeilboten in dezelfde richting gaan! Aangekomen in de grote haven blijkt dat het ook hier helemaal niet druk is. Aan de gastensteigers zijn er tientallen lege plaatsen. We moeten aanleggen met een hekboei, wij pakken er 2 en steken achteruit in, zodat we makkelijk van het zwemplateau op de steiger kunnen stappen.

Ligplaats Nynashamn

Vanavond laat komt Tom aan boord, hij is vanochtend vroeg uit Nederland weggereden. Deze haven heeft goede parkeerfaciliteiten en is met de trein goed bereikbaar (over een week komen er 2 vrienden van Tom naar Zweden, met z'n drieën gaan ze dan hiken en kamperen).

Borrel na aankomst Nynashamn

Na een lange dag zeilen gaat een borreltje er wel in!