Dagje Vlieland

13 juni 2020 - Oost-Vlieland, Nederland

Vandaag blijven we op het mooie eiland Vlieland. De haven ligt behoorlijk vol, veel mensen die vanuit het IJsselmeer een weekendje overkomen. De dag begint met wat wolken, maar het klaart op en het wordt een prachtige dag.

Frans en Marleen met mondkapje  op de snelle veerboot

Frans en Marleen varen met de snelboot terug naar Harlingen. Op de boot is een mondkapje verplicht!

Wij doen boodschappen en de was, en maken een strandwandeling naar Paviljoen Oost. Heerlijk wandelen op het uitgestrekte verlaten strand, met hier en daar een kitesurf en met uitzicht op de vaargeul die vlak langs het strand loopt waar je de bootjes ziet aan komen varen vanuit Harlingen en Terschelling.

Bij Strandpaviljoen Oost

De buurtjes (een jong zwanger stel met een kindje van anderhalf) van een ca 12 jaar oude Hanse willen graag even onze boot komen bekijken. Ze komen rond zessen langs voor een uitgebreide rondleiding. We raakten eerder op de dag al aan de praat met Bert en Nathalie (piloot en purser) van de Sea Plane, een Hanse 41 (ze liggen aan onze steiger). Zij komen een borrel bij ons drinken en we bewonderen elkaars boot en wisselen ervaringen en tips uit. Gezellig!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dirk:
    13 juni 2020
    Prachtig eiland, geweldige stranden...!