Dagje Norrtalje

8 augustus 2020 - Norrtälje, Zweden

Vandaag vertrekt Tom, we brengen hem met de fiets (Pieter heeft onze vouwfietsen operationeel gemaakt) naar het busstation. Hij gaat met de dubbeldekker naar Stockholm (ca 70 km), daar pakt hij de metro naar het centraal station waar hij jaarclubvrienden Martijn en Bas ontmoet en samen pakken ze dan de trein naar Nynashamn, waar Toms' auto staat.

Wij gaan naar de Tourist Information voor een fietstour. De dame achter de balie neemt de tijd voor ons (we zijn de enige klant) en laat ons aan de hand van 2 kaarten zien hoe we een leuke route van ongeveer 30 kilometer kunnen fietsen. We nemen water en belegd stokbrood van de ICA mee voor onderweg. De route is inderdaad leuk, maar best wel heuvelachtig! Pieter rijdt in NL regelmatig op de racefiets dus heeft behoorlijk wat kilometers in de benen, maar voor Brigitte is het een behoorlijke tour de force. In Marholmen nemen we een lunchbreak en Pieter duikt daar nog even de zee in. Het landschap is heel mooi, met bossen, meertjes, zeezicht, veel schattige houten huizen en weilanden. Na 35 kilometer zijn we weer bij de boot. Na een rustpauze gaan we boodschappen doen voor de komende dagen en is het tijd voor een borrel. Bij het nabijgelegen restaurant wordt buiten alles klaargezet voor een band, dat belooft live muziek tot in de kleine uurtjes!

Borrel in Norrtalje

We krijgen een app van Tom: de vrienden hebben hun tentjes opgezet op een mooie kampeerplaats aan een meer, met bbq en picknicktafel.

Kampeerplaats Tom

1. Hannelore:
    Heerlijk hoor!
  2. Dirk:
    8 augustus 2020
    Mooie plek Tom, waanzinnig! Geniet! Heerlijke dag Pieter en Bri maar dat fietsen....!
  3. Dick:
    8 augustus 2020
    Leuk, die afwisseling van varen en 'passagieren'. Geniet ervan!