Dagje Durgerdam

2 juni 2020 - Durgerdam, Nederland

Het is hier zo heerlijk rustig en het uitzicht is zo mooi, dat we een dagje blijven in Durgerdam. Bimini opgezet, want de zon schijnt fel (rond middaguur 26 graden). Fietsen geleend bij de havenmeester om naar de dichtstbijzijnde super te fietsen (ca 2,5 km). Het is een grote Landmarck, een biologische super, met een keur aan heerlijkheden.

Ransdorp

Op de terugweg fietsen we via Ransdorp, een piepklein plaatsje met gekleurde houten huisjes en een enorme vijftiende-eeuwse toren.

's Middags fietsen we een rondje van 33 kilometer. Eerst naar Broek in Waterland. Heel pittoresk, lijkt wel een openluchtmuseum, we kenden het tot nu alleen van de aardrijkskundeboeken op de basisschool (lang geleden!).

Broek in WaterlandBroek in Waterland

Even een (anderhalvemeter) terrasje gepakt aan de oude haven in Monnickendam, sinds gisteren zijn de terrassen weer open.

Bij de palingroker in Monnickendam

1. Klaske de Jonge:
    2 juni 2020
    Heerlijk gebied! Op fietsafstand van Amsterdam ;). Geniet nog van het mooie weer, bijna afgelopen..
  2. Dirk de Koning:
    2 juni 2020
    Mooi1 Landmark bij Amsterdam / Durgerdam beetje rommelige winkel met heerlijk aanbod.
  3. Hannelore:
    2 juni 2020
    wat leuk! en ja het is mooi daar. ik kom er regelmatig want ik heb een collega boerderij in Zunderdorp "Ons Verlangen ' heet ie, misschien ben je daar ook wel langs gekomen want het ligt tegen Ransdorp aan. het is altijd weer verrassend he hoe veel moois Nederland nog in petto heeft! geniet er van!!
  4. Brigitte:
    3 juni 2020
    Volgens mij hebben we die boerderij gezien, Hannelore!