Van Corfu naar Karvouna

25 april 2024 - Platariá, Griekenland

Op donderdag zeilen we van Corfu naar Karvouna beach, een mooie baai vlakbij Mourtos, een plaatsje op het vasteland van Griekenland (17 mijl). Het is mooi weer en de wind is noordelijk.

Vertrek uit Mandraki Marina

Heel rustig varen we voor de wind, onderweg is er ook nog tijd voor een zwempauze.

Onderweg zwemmen
We leggen aan bij het steigertje van Karvouna Beach waar je gratis ligt, maar het is wel de bedoeling dat je wat gaat eten in het restaurantje in de schilderachtige baai. Aan de steiger bij Karvouma Beach
We liggen op een prima plek, voor een grote Sunsail catamaran. De mannen gaan even met de rib naar het plaatsje Mourtos, een baai verder. Ze zien daar dat de boten in het jachthaventje veel last hebben van swell (en wij niet). We gaan borrelen in het restaurant aan onze baai en bestellen er wat hapjes bij. Die hapjes blijken van (onverwacht) goede kwaliteit, de bediening is zeer vriendelijk en gastvrij, de lokale wijn is lekker en het uitzicht is prachtig. Uitzicht vanuit het restaurantje
De buren van de Sunsail catamaran zitten ook in het restaurant en maken een praatje, zij blijken uit Alaska te komen! Uitzicht op de baai
Een heerlijke plek om nog eens terug te komen!

Jouw reactie