Ten zuidwesten van Gran Canaria

26 november 2018

Op zondag om 13:00 uur is de Goodwin gestart aan de ARC.

's Avonds om 19:00 uur was er nog internetbereik en kreeg het thuisfront nog 2 foto's en wat apps door. Alles goed aan boord, en gelukkig kon er gezeild worden (de weersberichten voorspelden nl vrij weinig wind).

Op maandag kwam de eerste mail binnen in Rotterdam via Iridium (satellietcommunicatie): de Goodwin had een rustige nacht met tussen de 10 en 14 knopen wind. 's Ochtend is het spinnaker bijgezet en lopen ze met 11 knopen wind richting 240 graden (eerst wat meer zuid, daarna meer west). De weersverwachtingen zijn uitstekend: in de komende dagen 16-18 knopen wind. Er zijn geen zeezieken aan boord, de bemanning geniet met volle teugen!

1. Yvonne de Weerdt:
    26 november 2018
    Heel erg leuk om de verslagen te lezen en de foto’s te zien. Volg de Goodwin op de site van de ARC. Succes voor de bemanning!! Gr. Yvonne en Peter
  2. Steven de geest:
    Mooie reis gewenst?
    Petra en steven
  3. Willem Huisman:
    26 november 2018
    Goodwin, goede wind, mooie oversteek en behouden vaart.
    Willem Huisman
  4. Ben en Mieke van Dullemen:
    Goodwin!
    Behouden vaart
  5. Evelien:
    👌🏻⛵️toi toi toi🤞🏻🍀
  6. Peter Zwakhals:
    27 november 2018
    Heel veel succes. Hou de vaart erin!
  7. Rob:
    28 november 2018
    Super start zo! Ben blij voor ze. Succes en veel plezier.
  8. Remco van der Linden:
    29 november 2018
    Behouden vaart en geniet ervan! Leuk om zo jullie reis te volgen!
  9. Jet robers:
    18 december 2018
    Wij wensen jullie een behouden vaart! Jet en Chris
  10. Brigitte:
    19 december 2018
    Lieve Jet en Chris,
    De crew is goed aangekomen in St Lucia in 16 dagen (vanuit LadPalmas, Gran Canaria). Alles zat mee: het weer (0 moteruren, alles kunnen zeilen), geen technische problemen, prima sfeer aan boord). Ik ben inmiddels ingevlogen en vaar mee tot Martinique. Heel veel groetjes, ook namens Pieter, Brigitte
  11. Remco van der Linden:
    23 december 2018
    Goedbericht, ik zag de update van Shiptracking vandaag. Ik heb me de afgelopen weken af en toe afgevraagd of Pieter c.s. een goede vaart hadden. En ja dus! Veel groeten en prettige feestdagen daar!
  12. Klaske de Jonge:
    3 januari 2019
    Lieve Brigitte en Pieter, ik hoop dat jullie genieten van je mooie avontuur! Ook nog een heel liefdevol en gezond 2019 toegewenst! Groetjes Klaske