Las Palmas

10 november 2018 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Na ons uitstapje naar het zuiden van het eiland zijn we weer terug in Gran Canaria. Het onderwaterschip is schoon en voorzien van een nieuwe laag antifouling, Rolnautic heeft goed werk verricht. Ook over Fred, de zeilmaker, zijn we zeer tevreden. Hij heeft een nieuwe bimini gemaakt. Deze is groter dan de vorige en dat is het Caribisch gebied wel nodig. We verhuizen van steiger T naar S, en krijgen daar een ruimere en mooiere plaats. Op S liggen 4 Nederlandse schepen (van de 5 NL-schepen die meedoen). Er doen ca 200 boten mee met de ARC dit jaar, en ca 80 met de ARC-plus. Verder heeft de havenmeester alle boten met kinderen aan steiger S gelegd, zodat zij makkelijk contact met elkaar kunnen hebben. Dat zorgt voor veel levendigheid!

Op 11 november komen Albert en Lucienne een dagje meevaren. We gaan kijken bij de start van de ARC-plus, die via de Kaapverdische eilanden naar St Lucia vaart. Zij blijven daar een paar dagen, voor hen duurt de overtocht dus wat langer. Er is ook nog een ARC-plus versie die naar St Vincent vaart (ipv St Lucia).

1. José en Gerrit:
    25 november 2018
    Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat daar hier gaat het ook goed en zeg maar tegen Tom dat hij een pluim verdient 😛👍🏻Van onsnog hele fijne dagen en ik zie je snel Gerritt Jose