Van Sines naar Sagres

7 oktober 2022 - Sagres, Portugal

Op vrijdag 7 oktober varen we 65 mijl van Sines naar Sagres. Er is vrijwel geen wind dus het hele stuk moteren. We varen dicht langs de kust vanwege de orca’s, die we -gelukkig- niet tegenkomen. Er zijn weer heel veel vissersboeitjes langs de kust, maar het water is rustig en onze B&G-radar geeft keurig alarm bij elk boeitje. Echt prima! Aan het eind van de middag ronden we Kaap St Vincent, de zuidwestpunt van Portugal.

Kaap St Vincent
Nog een paar mijl en we zijn bij de ankerbaai bij Sagres, waar we als enige ankeren na begeleid te zijn door een tiental kleine dolfijntjes. We zijn blij dat we er zijn, volgens de berichten op internet en Facebook zijn we nu uit het orca-gebied!Blik op Sagres vanuit de kuip
We eten een pasta met gehaktballetjes en kijken aan de ene kant uit over het strand van Sagres met golfsurfers en aan de andere kant over de oceaan.Blik op oceaan vanuit de kuip
Om half acht ankert er nog een Engelse boot in onze baai.