Santa Cruz

31 oktober 2018 - Santa Cruz de Tenerife, Spanje

Vandaag een museumdagje. Eerst  naar het Museo de Bellas Artes. Het is een klein museum met een beperke collectie, geen "grote meesters". Daarna naar het Museo Militar de Almeyda. Ze zijn daar niet gewend aan veel bezoekers, de uitermate vriendelijke man bij de receptie geeft ons uitgebreid uitleg over wat er te zien is en komt ons zelfs achterna als we boven zijn om een Engelstalige geluidsband te starten bij een grote maquette van de overwinning op de Engelsen. Admiraal Nelson probeerde in 1797 Santa Cruz in te nemen maar dat mislukte: hij moest zich overgeven en verloor een arm in de strijd.

Voordat we bij het museum zijn lopen we door allerlei winkelstraten en komen onderweg een feestartikelenzaak tege. Van de Chinese eigenaar (hij heeft Chinese muziek op staan en zingt luidkeels mee) kopen we voor 12,50 euro (!) een jurk, boa, hoedjes en bloemenslingers voor het themafeest van de ARC (voor vertrek uit Las Palmas  gepland).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stan:
    4 november 2018
    en wanneer begint de grote overtocht