Santa Cruz

24 oktober 2018 - Santa Cruz de la Palma, Spanje

We gaan met de auto naar het zuidelijke deel van het eiland. In Fuencaliente gaan we naar het bezoekerscentrum bij de vulkanen San Antonio en Teneguia. Die laatste is in 1971 nog uitgebarsten. We zien een film, een expositie over vulkanen op La Palma en over de wereld en maken een wandeling naar de krater van de San Antonio. Heel indrukwekkend en interessant. In het zuiden zijn veel bodega's gelegen tussen wijngaarden. Evenals op Lanzarote veel Malvesiawijn. We lunchen in Bodega Tamanca in San Nicolas, het restaurant is gevestigd in een grot (we hadden onderweg al meer grotten gezien in het lavagesteente, ook gisteren in het noorden). Op hetzelfde terrein zie je dat de kisten met druiven worden aangevoerd en dat er wijn wordt geproduceerd.

Aan de oostkant van het eiland bezoeken we Villa Tazacorte, waar ook een jachthaven is. Grote haven, maar niet veel sfeer en best een eind lopen naar Tazacorte. Wel vlakbij wat vakantie appartementen, een (zwart) strand en een aantal restaurantjes en winkeltjes. Gisteren spraken we (in onze haven) Nederlanders die daar met hun boot lagen, zij waren met de bus naar Santa Cruz gekomen (de bus deed er 4 uur over, het kostte  maar een paar euro). Met de huurauto waren we in amper een uur terug in Santa Cruz.