Santa Cruz (La Palma)

22 oktober 2018 - Santa Cruz de la Palma, Spanje

Als we om 8:00 uur vertrekken van La Gomera komt er net een groot Engels cruiseschip aan, van P&O ferries. Je voelt je dan wel klein in een zeilbootje! Het is wat bewolkt en vrijwel geen wind in het begin, maar al snel varen we in de zon en na 3 uur gaat het waaien en kunnen we de rest zeilen (ca 55 mijl is de totale afstand). Als we eenmaal op zee zijn zien we het eiland La Palma al snel en we zien ook Tenerife met de mooie Teide in het midden (hoogste berg van Spanje, 3718 meter), met prachtige wolkenhemel. Ca 20 mijl voor we bij het eiland zijn steekt de wind flink op: weer zo’n acceleratiezone, waar de Canarische eilanden bekend om zijn.

Om 15:00 uur komen we aan in Santa Cruz de la Palma, de hoofdstad van het groene eiland dat ook wel ‘la isla bonita’ genoemd wordt. Het is niet druk in de mooie ruim opgezette haven. We lopen even het stadje in (ziet er leuk uit) voor koffie en huren een auto om in de komende dagen het eiland te gaan verkennen.

1. Gerrit José:
    Hoi Pieter en Brigitte
    Dat zijn de eilanden waar jullie ook op vakantie gingen met de kerst en oud en nieuw toch of vergist ik mij zo ja nog vele mooie dagen en geniet er van hier gaat ook alles z’n gangetje 💋🤗
    Jose en gerrit
  2. Brigitte:
    22 oktober 2018
    Ha Jose, wij gingen meestal naar Tenerife. Vanuit daar zijn we een keer een dagje op en neer gegaan naar La Gomera. We zijn ook 3 keer naar Gran Canaria geweest. En we zijn ook 1 keer met Kerst naar Lanzarote geweest. Op Fuerteventura waren wij nog nooit geweest en ook niet op La Palma (waar we vandaag zijn aangekomen). Veel groetjes van Brigitte en Pieter
  3. Hannelore:
    22 oktober 2018
    he wat een leuk bericht weer!! goede vaart en mooie autotochtjes!
  4. Dirk de Koning:
    22 oktober 2018
    Wat een mooie tocht, schijnt dat de haven van La Palma prachtig is... veel genieten van jullie contentieuze verslag...top Bri!