Van Rostock naar Kloster am Hiddensee

11 juli 2020 - Hiddensee, Duitsland

Op zaterdag 11 juli varen we 61 mijl van Rostock naar het eiland Hiddensee, naast het eiland Rugen. Het is goed weer als we vertrekken om half 9, met een lekker windje, kracht 4. Later zwelt de wind aan tot 5 met vlagen naar 6. Er staan flinke golven en we zeilen halve wind. Regelmatig bereikt de teller de snelheid van meer dan 10 knopen!

Oorlam

Om 12 uur is het tijd voor een oorlam. Als we vlakbij Rugen komen gaan we een binnenzee op richting Hiddensee, een langgerekt eilanden met natuurgebieden. Helaas is er daar niet rustiger qua wind, wel zijn de golven minder hoog. Via een smalle vaargeul bereiken we Kloster, om 16:00 uur. De haven lijkt vol, maar we vinden toch nog een plekje.

Kloster

We gaan snel naar de (kleine) supermarkt om boodschappen te doen, want de winkels sluiten hier op zaterdag vroeg. We eten aan boord en gaan na het eten een wandeling maken. Op 2 meter afstand springt er een hertje voor ons uit als we over een bosachtig duinpad wandelen! Het eiland is heel schilderachtig, veel natuur en schattige huisjes met rieten daken, er rijden geen auto's en overal zie je wandelaars en fietsers.

Kloster

1. Klaske:
    12 juli 2020
    Wow prachtig, Ruger lijkt een aanrader!