Van Ribadesella naar Gijon

30 juli 2022 - Gijón, Spanje

We waren eigenlijk van plan om vrijdag om een uur of 12 verder te varen, maar het tij was niet echt gunstig om de rivier uit te varen dus we blijven nog een dagje. Lekker relaxt naar het strand om te zwemmen (het is 28 graden en de zee is 19 graden, lekker fris). Zaterdag vertrekken we om 8:00 uur, tegelijk met onze Duitse achterburen (die ook een keer de ARC naar de Carib hebben gevaren), richting Gijon (28 mijl). Het water is spiegelglad en er is geen wind als we vertrekken. Uiteindelijk kunnen we ca 7 mijl voor Gijon nog een uurtje zeilen, met de code zero. De jachthaven van Gijon is groot en er is ruim plaats voor passanten.

Jachthaven en stad
We gaan lunchen in de stad. Als we een plaatsje hebben gevonden op een terrasje op een plein (het is overal druk) en net besteld hebben, blijkt  er een band in de feesttent naast ons terras actief te worden. Veel decibellen in wat ons heavy metal lijkt….het daardoor aangetrokken publiek draagt veelal zwart, is zwaar getatoeëerd en heeft paars/rose/onnatuurlijk gekleurd haar.  Heavy metalband met doedelzakken!
Op een gegeven moment komen er zelfs tientallen doedelzakspelers op het podium om een deuntje mee te blazen. Geen rustige lunch dus, maar we kunnen er wel om lachen (converseren is trouwens vrij moeilijk). We gaan langs de Tourist Information voor een stadswandeling en info over  de streek en worden prima geholpen. Morgen gaan we de omgeving verder verkennen.

Gijon
We eten een salade aan boord en Spaanse kaasjes met vers stokbrood. Heerlijk!

Avond in de kuip

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerrit José:
    31 juli 2022
    Het ziet er wel gezellig uit toch geniet er van