Van Rendsburg naar Kiel

20 juni 2020 - Kiel, Duitsland

Op vrijdag blijven we een dagje in Rendsburg liggen, er is veel regen voorspeld dus we zetten de kuiptent op en pakken onze e-readers. Als het 's middags wat opklaart lopen we naar naar de supermarkt in de stad (tegenover de MacDonalds).

Roeiers bij Rendsburg

Als het weer beter was geweest hadden we bij de plaatselijke roeivereniging gevraagd of we een ongestuurde twee hadden mogen lenen om een uurtje te roeien!

Op zaterdag 20 juni leggen we laatste 18 mijl af van het Kieler kanaal (in totaal 60 mijl), er is behoorlijk wat groot vrachtverkeer.

Kieler kanaal

In Kiel leggen we aan in de oude Olympiahaven (Dusternbrook). We krijgen een plaats aan de steiger naast het kantoor van de havenmeester, met mooi uitzicht op het verkeer op het Kieler fjord. We zien grote ferries, een cruisenschip en veel zeilboten voorbij komen. Holger Franke en zijn vrouw Nicole (zij hebben onze vorige boot gekocht) komen een borrel drinken. Zij hebben ons uitgenodigd voor een etentje. De Kieler Yachtclub tegenover de haven was dicht, maar ze hebben in een heel leuk restaurant in de buurt gereserveerd (Kaufmanshaus) waar we lekker in de tuin kunnen eten. Na een bijzonder genoeglijke avond vertrekken zij weer met hun hond Rafi (bleef in de auto want mocht het restaurant niet in) naar huis in Braunzweig, nog ruim twee uur rijden.

1. Dick:
    21 juni 2020
    Na n paar uur zijn wij van de Westerbalk, waar wij heerlijk geankerd hadden, nu in Aalsmeer, waar wij heerlijke scones gegeten hebben in het Tuinhuis bij het veilingmuseum. Vandaag aonder alle bruggen van Mokum door, langs mijn oude huis aan de Houtmankade, en dan hopelijk om 03:00 op het IJ...Heerlijk weer hier, groetjes, Dick