Playa Blanca, Lanzarote

6 oktober 2018 - Playa Blanca, Spanje

Op 4 oktober (donderdag) zijn we om 10 uur 's ochtends vertrokken vanuit Madeira  richting Canarische Eilanden. Er werd weinig wind voorspeld, maar dat zou nog wel een week aanhouden, dus we besloten toch maar de tocht naar Lanzarote te starten (295 mijl). En inderdaad: heel erg weinig wind onderweg, dus vrijwel de hele tocht op de motor. Maar 3 uur gezeild. Wel heel rustige zee, dus een easy overtocht.

Om 03:00 uur 's nachts op 6 oktober (zaterdag) aangekomen in Marina Rubicon, aan de zuidpunt van Lanzarote, aangelegd bij de receptie. Gelukkig was de haven goed verlicht, dus aanleggen was geen probleem (windkracht 0). Bij het inschrijven de volgende ochtend bleek dat de de haven vrij vol was, en dat we blij moesten zijn dat er plaats was. We kregen zelfs een heel mooie plaats, vlakbij het receptiegebouw en alle faciliteiten.

De mooie ruime jachthaven ligt in een nieuwe urbanisatie met een zwembad, veel winkels, appartementen, hotels en restaurantjes. Best leuk aangelegd en gezellig maar absoluut niet authentiek. Heel veel toeristen. We hebben met heerlijke tapas geluncht bij een van de restaurantjes met uitzicht over de oceaan en de haven. Een warme zonnige dag (28 graden).

1. Dirk de Koning:
    7 oktober 2018
    Ziet er top uit! Ben zoals altijd positief jaloers! Zeker wanneer ik het uitermate genietende gezicht van Pieter jr zie... wow het even is zwaar! heerlijk genieten!
  2. Hannelore:
    8 oktober 2018
    he wat genieten jullie!! heb het goed op het mooie eiland!!