Van Muros naar Ribeira

17 augustus 2022 - A Pobra do Caramiñal, Spanje

Vandaag prachtig weer en goede wind (NO 4-5), we gaan naar de volgende Ria, de Ria de Arousa. Eerst buiten een lekker ontbijtje.

Ontbijt in Muros
Even  tanken en dan varen we de Ria de Muros uit. Haven uitvarenEenmaal op zee zetten we de code zero op (uitgeboomd) en maken we goede voortgang 7-8 knopen.Invaart Ria de ArousaWe varen vlak langs de kust en langs kleine eilanden (‘binnendoortje’).

Mooi weer en wind!
Ook de locals (mn vissers) varen hier.

Veel vissers onderweg
Om 14:30 uur zijn we vlakbij de haven (25 mijl gevaren), via de marifoon horen we van de havenmeester dat het haventje van Ribeira vol is, dus we ankeren in de baai bij het plaatsje. Voor anker bij Ribeira
De ankerbaai is prima beschut. De zeilclub vaart langs met kinderen in Optimistjes en we kijken uit op het strand en de beboste heuvels. Optimisten komen langs
Pieter&Brigitte gaan met de rubberboot naar het dorp, leggen aan bij de jachthaven. Het dorp bestaat mn uit hoogbouw, netjes maar fantasieloos. Er is wel vlakbij een hyper Gadis waar we nog wat inkopen doen. De vissers van de vissershaven naast de jachthaven spreiden hun lange netten uit over hun terrein, repareren ze met de hand en binden ze op/maken ze klaar voor volgend gebruik. Vissers onderhouden netten
We eten pasta aan boord met een lekkere (prijswinnende) rode Ribeiro-wijn. Daarna genieten we van de zonsondergang. Zonsondergang

1. Desiree:
    18 augustus 2022
    Wij zijn terug van vakantie en kan weer iedere dag jullie gezellige verhalen volgen!
    Geniet!
  2. Norbert van den Eijnden: