Van Luarca naar Ribadeo

4 augustus 2022 - Ribadeo, Spanje

Het is bewolkt als we wakker worden en vannacht heeft het geregend. Wel is de temperatuur goed (22 graden). Er wordt pas in de middag wat wind voorspeld, dus we vertrekken niet te vroeg (rond 11 uur). Na een uurtje moteren kunnen we zeilen, de wind is niet heel stabiel dus onze snelheid fluctueert tussen de 3,8 en 6 knopen. We zien dolfijnen op 30 meter van de boot, maar verder is het heel rustig op het water. We zien hooguit 2 of 3 zeilboten vandaag. Als we de marina van Ribadeo binnenvaren (na 24 mijl) staat de marinero ons al op te wachten met zijn hulpje. Ze wijzen ons een plaats en helpen met aanleggen, altijd fijn.

Goodwin in Ribadeo
In de haven ligt nog een Nederlandse boot aan een van de 2 gastensteigers, verder vooral Fransen maar ook een Pool. Als we in de avond uit eten gaan, zijn we net op tijd (om 20 uur) om nog een leuk tafeltje te bemachtigen in het stadje. Een kwartiertje later krijgen zie je drommen mensen op straat die wachten op een plaatsje in een van de restaurantjes. We eten echt Spaans: schelpdieren (Pieter), gegrilde inktvis en gegrild varkensvlees. Met een lekker Spaans wijntje erbij! Spaanse schelpjes

1. Rob:
    5 augustus 2022
    Heerlijk zo’n royaal bord aphrodisiacum