Las Palmas

12 november 2018 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Op maandagochtend hebben we ons introductiegesprek bij het ARC kantoor. We krijgen een rooster van alle activiteiten, een welkomstenvelop en heel veel mondelinge informatie. In de komende 2 weken, voor het vertrek, zijn er allerlei workshops, sociale activiteiten (borrels, feest, diner) en formaliteiten die vervuld moeten worden. Als je Europa verlaat met je schip moet je langs de douane om uit te klaren en een kopie van het uitklaringsformulier heb je weer nodig in St Lucia om in te klaren. De ARC heeft dat allemaal prima voorbereid en uitgelegd, er is een speciaal douanekantoortje naast het ARC kantoor neergezet om alle schippers te ontvangen (met alle ingevulde formulieren, paspoorten etc).

Deze week komt onze crew aan boord, Tom op woensdag, Jan en Peter later deze week.

Elke dag is er een sundown borrel om 18:30 uur voor alle deelnemers, aangeboden door diverse leveranciers die dan reclame maken en/of een proeverij organiseren (de slager, traiteur, wijnhandel komen bv langs). Heel gezellig want je leert zo allerlei mensen kennen en komt ook soms bekenden tegen (we zien Johan en gezin van de Trollcat, de Noorse/Belgen weer).

1. Gerrit José:
    25 november 2018
    Wij.zullen zeggen nog heel veel plezier
    En geniet van dr reis die jullie nog verden gaan maken Gerrit Jose 😊😁