Van La Rochelle naar Bilbao

11 juli 2022 - Bilbao, Spanje

Op zondag vertrekken Paul en Corien met de TGV naar NL (overstappen in Parijs). Ze lopen om 7:30 uur vanuit de haven naar het station.

Paul&Corien klaar voor vertrek
De TGV vertrekt om 8;40 uur.TGV La Rochelle
Pieter en Brigitte gooien zondag om 7:30 uur de trossen los om naar Bilbao te varen, 194 mijl. De weersomstandigheden zijn ideaal: NO wind 3-4, helder zonnig weer en bijna volle maan (dus ‘s nachts niet helemaal donker), en heel weinig golfslag.Zonsondergang golf van Biskaje
Hierboven een foto van de zonsondergang. Onderweg zetten we de radar aan met radaralarm, zodat we eventueel niet verrast worden door vissersboeien of -scheepjes. Op een gegeven moment gaat het alarm af omdat er 50 meter voor ons veel gespetter is in het water: we kunnen niet zien of het een walvis of een school dolfijnen is. Het water in de Golf van Biskaje is zo diep (meer dan 1000 meter) dat de dieptemeter niets meer aangeeft. We kunnen bijna het hele stuk zeilen, alleen het laatste uurtje als de wind wegvalt zetten we de moter bij.
Op maandag komen we om 17:00 uur aan in Bilbao en leggen aan in de wijk Las Arenas bij de Koninklijke, RSC RC Club Maritime del Abra. Als we ingecheckt hebben gaan we zwemmen bij het strandje naast de marina.Strand naast jachthaven
Het is 30-33 graden, terwijl het hier normaliter 23-25 graden is rond deze tijd aldus de havenmeester. Heel Spanje kampt met een hittegolf en dat zal nog wel een paar dagen duren. Een lekker koud drankje helpt dan wel!Terrasje Bilbao

1. Klaske de Jonge:
    11 juli 2022
    Bilbao is prachtig, als je van musea houdt is er in de buurt van het Guggenheim museum nog een heel mooi Museo de Bellas Artes wat ik zeer de moeite waard vond! XXX Klaske
  2. Dick:
    11 juli 2022
    Flinke ruk!
    Leuk ook om je met zo'n 'riksja'van t Guggenheim naar de oude stad te laten rijden, tapas rondom t stadsplein.. heerlijk!
  3. Linda:
    12 juli 2022
    Weer zo'n leuk reisverhaal!
    Wat een toeval dat jullie in Bilbao geweest zijn, ook in de stad zelf? ik oriënteer me juist nu op Bilbao en omgeving omdat ik daar eind augustus paar dagen naar toe ga. Dank dus ook voor de suggesties van Klaske en Dick.