Van IJmuiden naar Durgerdam

1 juni 2020 - Durgerdam, Nederland

Langs het Noordzeekanaal

Op 1 juni voeren we door het Noordzeekanaal naar het IJsselmeer. Eerst de zeesluis bij IJmuiden, daarna de Oranjesluis en daarna de Schellingwoudebrug.

Kano in Oranjesluis

In de Oranjesluis waren de Coronaregels streng: niet naast elkaar aanleggen. De man in de kano had geen problemen: hij peddelde solo.

Havengebied Amsterdam

Altijd leuk om door Amsterdam heen te varen. Eerst het havengebied, daarna de stad. Er werd weer enorm veel gebouwd, je snapt niet dat er nog steeds woningnood is!

Durgerdam

In Durgerdam leek het alsof de tijd had stilgestaan: het zag er nog precies zo uit als de laatste keer dat we in dit haventje lagen ( naar schatting 30 jaar geleden).

Uitzicht vanuit de kuip

Vanuit de kuip kijken we zo het IJsselmeer op en zien we elk bootje binnenkomen. 's Avonds komen zus Marga en Dick eten, we eten lekker buiten (geen wind en heerlijke temperatuur). We horen van Dick dat Jort Kelder (!) in Durgerdam woont (we hebben hem helaas niet gezien).

Met Marga en Dick op het voetveer

Na het eten gaan we wandelen en bootjes kijken, met het zelfbedieningsvoetveer naar de overkant van de jachthaven. Het is een prachtige avond!

Durgerdam om 20:30 uur

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dirk de Koning:
    1 juni 2020
    Durgerdam, dat is lang geleden....! Enkele rij met je spiegel naar de kant....
  2. Hannelore:
    2 juni 2020
    wat leuk en wat een mooie foto's! ik geniet heerlijk mee!!