Goodwin in de Veerhaven

27 mei 2020 - Rotterdam, Nederland

Goodwin in de Veerhaven

Nadat onze nieuwe boot, een Hanse 45.8, 16 maart 2020 is opgeleverd in Workum (Friesland), heeft De Vries Makkum een bimini, buiskap en dektent aangemeten en gemaakt. Vervolgens hebben Pieter en Jan Vervoorn de boot naar Middelharnis gevaren (via Den Helder en Scheveningen), waar bij Neutmast een staalconstructie gemaakt zou worden (voor zonnepanelen en davits) die voor Hemelvaart klaar zou zijn (die planning is niet gehaald, plaatsing gaat dit najaar plaatsvinden).

Dirk en Pieter op het Haringvliet

In de afgelopen maanden hebben we heerlijk gezeild op het Haringvliet en de nieuwe boot uitgeprobeerd. We hebben tripjes gemaakt naar Willemstad en Hellevoetsluis en geankerd. Paul en Corien Goderie voeren met ons mee, Dirk de Koning en Desiree (weekendje Willemstad) en vrijdag na Hemelvaart Arjan van den Eijnden en Maxime (neef en bijna aangetrouwde nicht die hun huwelijk hebben uitgesteld vanwege Corona). De havens zijn nog niet helemaal open vanwege Corona, maar aangezien we eigen douche en toilet hebben aan boord hadden we daar geen last van.

Desiree en Dirk (die heeft gezwommen)

Op dit moment mogen we alleen nog maar in Nederland varen, maar we verwachten dat de Coronamaatregelen vanaf 15 juni verder versoepeld worden zodat we naar Duitsland kunnen. We hopen dan dat we later ook naar Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland kunnen.

Alles aan boord brengen

Brigitte had vorige week haar laatste werkdag bij Evides en deze week staat in het teken van de laatste dingen aanschaffen, alles aan boord brengen en klaarmaken voor vertrek. We liggen hartje Rotterdam in de mooie Veerhaven en het zonnetje schijnt elke dag!

1. José en Gerrit:
    27 mei 2020
    Heel veel plezier en geniet er samen van
  2. Klaske de Jonge:
    27 mei 2020
    Prachtige boot!
  3. Dirk de Koning:
    28 mei 2020
    Super boot, geweldig weekend, maar juist ook enorm gezellig. Dank, heel veel zeilplezier samen!
  4. Fred:
    28 mei 2020
    Ahoy Pieter en Brigitte,
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe Goodwin. Ziet er fris en strak uit. Veel zeilplezier en veilige reizen wens ik jullie ermee.
    Brigitte gefeliciteerd met je nieuwe pre-pensionado status. Fijn dat je bij de wat langere reizen niet meer terug hoeft voor werk.
  5. Lilian:
    29 mei 2020
    Heel veel plezier met jullie nieuwe boot! En dat er nog mooie reizen gemaakt gaan worden.
  6. Remco van der Linden:
    30 mei 2020
    Wat een mooie boot, strak en sportief design. Zal ongetwijfeld fijne zeemijlen opleveren. Heel veel plezier met deze nieuwe aanwinst en ook weer een gezamenlijke nieuwe levensfase! Hartelijke groeten!