Goodwin van Bruinisse naar Arneplaat

10 mei 2022 - Veere, Nederland

Goodwin in Bruinisse

Op dinsdag 10 mei 2022 vertrekken we met de Goodwin vanuit Bruinisse voor een reis van ruim 5 maanden.

Vertrek uit Bruinisse

De boot lag in Bruinisse in winterstalling bij de werf van Van Swaay. Als we op dinsdag vertrekken is het bewolkt weer op de Grevelingen met wind ZW 4-5 (6 voorspeld). Na de sluis van Bruinisse motoren we door het Zijpe en Mastgat, op de Oosterschelde kunnen we gelukkig zeilen. Op het Veerse Meer leggen we aan bij de Arneplaat.

Arneplaat

De Arneplaat is een klein bebost eilandje, dat volgens een bord van Rijkswaterstaat bewoond wordt door de Noordse woelmuis, een kleine muis die dol zou zijn op water. Deze muis wordt door ons (gelukkig) niet gespot, wel zien we overal ganzenkeutels (waar niet in NL?).

Goodwin aan de Arneplaat

We liggen lekker rustig in de luwte van de hoge bomen op het eiland, aan een mooi steigertje. Het geheel geeft een hoog ‘Denemarkengevoel’.

1. Hannelore Speelman:
    10 mei 2022
    wat heerlijk.. jullie reistijd is weer begonnen en wij kunnen meegenieten van je levendige reisverslagen.. ik wens jullie een behouden vaart en veel plezier, lieve groet!
  2. Lilian:
    10 mei 2022
    Wat leuk om weer mee te kunnen lezen! Goede reis en geniet!
  3. Suzan Spiering:
    Goeie start. Mooie tocht gewenst.Leuk om jullie te volgen. 👋🏼👍🏼🍀
  4. Marlou:
    10 mei 2022
    De Arneplaat…..feest van herkenning! Dat wordt een rustig nachtje. Goede reis!
  5. Dirk de Koning:
    10 mei 2022
    Prachtig, mooi! Goede vaart, goede wind! Fantastische reis!
  6. Marianne:
    10 mei 2022
    Veerse meer, bekend terrein!
    Wat een prachtige tocht; ik ga jullie volgen. Goede reis!
  7. Yvonne de Weerdt:
    10 mei 2022
    Goede reis en heel leuk dat we jullie zo kunnen volgen!!
  8. Peter de Weerdt:
    12 mei 2022
    Nogmaals een hele goede reis toegewenst.