Gdansk

21 juli 2020 - Gdansk, Polen

Vandaag kwam de Selden dealer de nieuwe spinakerboom afleveren. Hij zou er tegen 11 uur zijn, maar dat werd een paar uur later...het goede nieuws: we hebben een mooie nieuwe boom (vooral om de fok uit te bomen als we voor de wind zeilen).

’s Middags bezochten we het Maritiem museum dat vlakbij de haven ligt. Jammer dat alle toelichting in het Pools is. Bij navraag meldde de suppoost dat ze normaliter overal ook infobladen in het Engels hebben, maar nu niet vanwege Corona.......(wij snappen het verband niet, maar wie zijn wij?).

Glaasje op terras

Na het museum een terrasje gepakt en ‘s avonds in het restaurantje tegenover de haven gegeten, waar ze streekgerechten blijken te serveren. Als voorgerecht nemen we een Pools borrelplankje met Poolse kaas, worst, paté met bessensaus en augurkjes.

Pools borrelplankje

1. Pieter:
    21 juli 2020
    Een andere Poolse delicatesse is borsjt.
  2. Hannelore:
    22 juli 2020
    Wat hebben julllie het toch heerlijk!! en...ik snap het verband van die infobladen in het engels wel, daar hebben mogelijk anderen met hun handen aan gezeten toch en zo kan een mogelijke besmetting ontstaan.. ik verbaas me er ook steeds over... bij de kapper geen tijdschriften meer en in restaurants geen gezellige menukaart meer maar een QR code...
  3. Fred:
    22 juli 2020
    Volgens mij is jullie schip momenteel het corona-veiligste vakantieverblijf. En met zulke voorgerechten ben je al bijna opgetopt.
    Nog veel zeilplezier met de nieuwe boom.