Van Breskens naar Wemeldinge

20 september 2020 - Wemeldinge, Nederland

Op zondag waren we van plan om via het kanaal van Vlissingen naar Veere te varen, maar van Peter Jongepier (zeilboot de Kompaan)  hoorden we dat een van de bruggen op dit kanaal voor onbepaalde tijd is gestremd. Dus kiezen ervoor het kanaal door Zuid Beveland ( van Hansweert naar Wemeldinge). Vanwege het tij gaan we om 12:00 uur weg, het is stralend weer en de wind is Noord 2-3. Het eerste stuk zeilen we heerlijk door de kleine geul van Breskens richting Terneuzen. Op de eerste zandplaat die we zien liggen 12 zeehonden.

Zeehonden op de Hoofdplaat  vlakbij Breskens

Op de volgende plaat liggen er wel 40!

Als we bij Hansweert aankomen ligt de Kompaan (die van Vlissingen komt) net bij de sluis te wachten. We varen samen door het kanaal.

Kanaal door Zuid Beveland

In Wemeldinge leggen we tegen vijven aan in de oude havenkom achter het bruggetje, waar de Kompaan ook aanlegt (we hadden ‘s ochtends de havenmeester al gebeld voor een mooi plekje). We borrelen samen in de zon op de Goodwin. De temperatuur buiten is nog zeer aangenaam, tot laat in de avond!

Wemeldinge

1. Gerrit José:
    20 september 2020
    Geniet er maar lekker van er komen nog een paar mooie dagen aan.
    Gr Gerrit en jose 🥰
  2. Dirk de Koning:
    20 september 2020
    Bekend terrein...! geniet, er komt een geweldige week aan tot donderdag!
  3. Dick:
    20 september 2020
    Mooie foto's, en wát n weer, eind september..
    Volop genieten!
  4. Hannelore Speelman:
    20 september 2020
    Wat leuk die zeehonden en fijn dat je steeds weer goed gezelschap ontmoet! Genieten naar!