Baiona

4 september 2018 - Baiona, Spanje

Vandaag een bewolkte dag en wat lichte regen en eventueel onweer voorspeld. We denken dat het wel mee zal vallen en besluiten weer een (deel van een) etappe van de camino Portugues te lopen (richting Santiago de Compostela). We starten in Baiona vlakbij de kathedraal en kunnen meteen aansluiten bij andere wandelaars, wat wel handig is omdat we dan zelf niet naar de wegwijzers hoeven te zoeken. Die staan nl niet altijd even duidelijk opgesteld.

We lopen de eerste 5 kilometer lekker, maar na de eerste koffiestop en het passeren van een brug die nog stamt uit de Romeinse tijd, begint het flink te regenen in San Pedro de Ramallosa. We schuilen onder een boom, maar het wordt niet minder. Dan maar eerst lunchen, we komen terecht in een authentiek restaurantje vol Spanjaarden, waar de hammen aan het plafond hangen, er veel keus is aan eten en wijnen en de porties groot blijken te zijn. Na de lunch druppelt het nog wat na, en we besluiten via de kustweg terug te lopen naar de haven. Na in totaal 14 kilometer gelopen te hebben zijn we weer op de boot.

1. Hannelore:
    5 september 2018
    wat een variatie brengen jullie er in! heerlijk om zo mee te kunnen genieten! succes!!