Baiona

21 augustus 2018 - Baiona, Spanje

Een mooi tochtje naar Baiona, waar de jachthaven naast het historische kasteelterrein ligt (waar nu een luxe parador in gevestigd is). We liggen in de jachthaven van de chique de Monte Real club de Yates, waar we 25% korting krijgen vanwege het feit dat Pieter deel gaat nemen aan de ARC. Als echte Nederlanders zijn we daarmee in onze nopjes en blijven we 3 nachten.

De eerste avond eten we in een erg leuk restaurantje uit onze Trotter-gids: zij weten toch elke keer weer net iets leukers te vinden dan waar je zelf zomaar langs loopt!

We komen hier Bert&Joan uit Schotland ook weer tegen en borrelen samen.

Het historische centrum is niet zo groot maar wel erg leuk. Een wandeling over de kantelen van de fortificatie is heel mooi, maar we kunnen niet echt van het uitzicht genieten vanwege de mist. Het fort stamt uit de 11e eeuw.

We bezoeken het maritiem museum: heel klein en simpel. En we gaan op een replica van het schip de Pinta (een karveel) waarmee Columbus Amerika heeft ontdekt (hij vertrok met 3 karvelen: de Nina, Pinta en Santa Maria), het is verbazingwekkend klein en ziet er niet echt zeewaardig uit!